De kinderen worden door de ouders gebracht en vindt er overdracht aan de pedagogisch medewerkers plaats. Er wordt ruimschoots aandacht besteed aan het uitzwaaien.

De dagindeling van de baby’s wordt bepaald door het ritme te volgen dat de baby’s thuis ook hebben. In nauw overleg met de ouders wordt bepaald wanneer en welke voeding aan de baby’s wordt gegeven. Dit geldt ook voor de slaaptijden. De baby’s worden ter afwisseling op verschillende plaatsen neergelegd. Wij zijn voorstander van het geven van bewegingsvrijheid van de baby’s en werken daarom zo min mogelijk met wipstoeltjes.

De kinderen zijn ingedeeld in een vaste stamgroep (Kikker of Dribbel). Gedurende de dag hebben wij een aantal vaste momenten ingebouwd omdat wij het belangrijk vinden om de kinderen enigzins houvast te geven. De vaste momenten zijn de eet- en drinkmomenten. Daaromheen zijn rituelen ingebouwd zoals opruimen voordat we aan tafel gaan. Aan tafel wordt altijd gelezen en gezongen.

Om ongeveer 9.30 uur gaan de kinderen aan tafel om fruit te eten en limonade (roosvicee/diksap) te drinken. Daarna is er de mogelijkheid voor meerdere activiteiten. Om ongeveer 11.30 uur krijgen de kinderen hun boterham en beker melk/ karnemelk. De eerste boterham is met hartig beleg zoals smeerworst, smeerkaas of pindakaas. Voor diegene die nog een boterham wil, kan kiezen uit hartig beleg maar ook uit jam of appelstroop. Rond 12.30 uur gaan de kinderen, die nog moeten slapen, naar bed. De kinderen die niet meer slapen kunnen weer een activiteit gaan doen. Om ongeveer 14.30 uur krijgen de kinderen weer te drinken met een koekje, fruit of cracker. Afhankelijk van de behoefte van uw kind is tussendoor ook altijd drinken beschikbaar. Daarna is er weer gelegenheid om te spelen.

Wij vinden het erg belangrijk dat de kinderen buitenspelen. Kinderen ontwikkelen zich buiten goed niet alleen op het motorische vlak maar ook op allerlei andere gebieden zoals bijvoorbeeld samenspelen en ontdekken. Daarom gaan we dagelijks met de kinderen naar buiten ook als het weer minder is. De kinderen krijgen dan regenbroekjes aan en kunnen dan toch nog in de zandbak spelen. Soms gaan we ook een stukje met de kinderen wandelen. Ze houden dan allemaal een stuk van een koord vast om bij elkaar te blijven. Dit is voor ons ook tevens een belangrijke oefening bij het plotseling moeten ontruimen van het pand.